Toepassing Virtual Reality - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu Toepassing Virtual Reality - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

Toepassing Virtual Reality

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

10 Januari 2007 | Zwitserland, Lausanne

Beste allemaal,

onderstaand nieuws vond ik net op nu.nl. Omdat ik vaak veel vragen krijgen over de mogelijke toepassingen van Virtual Reality leek mij het leuk om julle dit korte stukje voor te schotelen. Ik zou zeggen eetsmakelijk!

Groetjes uit Lausanne!

Virtuele operatie in 3D-lab vóór echte ingreep

Uitgegeven: 9 januari 2007 16:34
Laatst gewijzigd: 9 januari 2007 16:49

AMSTERDAM - In een voor Nederland uniek 3D-laboratorium kunnen vanaf volgende week mensen virtueel met hun gezicht onder het mes. Dat meldt het Nijmeegse St Radboudziekenhuis dinsdag.

Het laboratorium maakt deel uit van het nieuwe Centrum voor Aangezichtschirurgie, waar naar verwachting jaarlijks vijfhonderd patiënten worden behandeld.

Uniek

In het laboratorium kan het hele gezicht driedimensionaal in beeld worden gebracht. Uniek voor Nederland is volgens het ziekenhuis dat zowel de harde als de weke delen van het gezicht zichtbaar zijn.

Dit is belangrijk omdat de combinatie van weke en harde delen bepalend is voor iemands uiterlijk. Door de operatie eerst met de computer uit te voeren, kan het effect van de echte behandeling beter worden voorspeld.

Kinderen

In het behandelcentrum worden onder meer kinderen met aangeboren gezichtsafwijkingen en kankerpatiënten met verminkingen geholpen. Het centrum is een initiatief van verschillende afdelingen in het St Radboudziekenhuis.

Zo werken in het centrum specialisten op het gebied van kaakchirurgie, keelchirurgie, plastische chirurgie en dermatologie samen.

• 10 Januari 2007 - 19:26

Jessica:

Lieve Ruub,
    Wat leuk dat je dit hebt opgestuurd.
    Gisteren nog had ik het met vrienden over jouw studie. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat je precies deed. Deze tekst van de website heb ik nu gekopieerd en naar ze opgestuurd per mail.
    Je hebt een mooi voorbeeld gegeven van de richting van je studie en je uiteindelijke doel.
    Hardstikke goed.
    Liefs van ons alledrie,
    JES

• 11 Januari 2007 - 15:44

Lies:

Lieve Ruub,
    Wat gaaf zeg!! Dat dat allemaal mogelijk is (in de toekomst) Ik hoop dat alles goed met je gaat. Het is wel weer even om weer in Nederland te zijn. Ik ben op zoek naar leuke vacatures. Ben benieuwd! Zet'm op daar! Ik mis je!!

Kus zusje