Aankomst - Reisverslag uit Morges, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Morges, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

18 November 2006 | Zwitserland, Morges

Hallo allemaal,

hier een eerste stage-b-log vanuit Swiss. Jullie hebben de site gevonden, ik hoop dat jullie veel lees plezier zullen hebben.

In tegenstelling tot mijn zusje, te volgen via elisazambia.waarbenjij.nu, bevind ik me niet in een warm, droog en dor land voor ontwikkelingswerk en stage. Ik ben voor mijn stage afgereisd naar Zwitserland waar ik me bezig zal houden met motion-detection in een CAVE. Wat dat allemaal zal inhouden hoop ik de komende maanden te vertellen. Ik ben zelf namelijk ook erg benieuwd ;-)

De reis naar hier is vlot verlopen. Gisteren zijn Berit en ik vanuit de file bij Rotterdam, via de file bij Antwerpen en de file bij Brussel uiteindelijk in Thionville in een IBIS gedoken. We hebben daar heerlijk geslapen en zijn vanochtend onder het genot van veel zon verder naar het zuiden gereisd.

Na een lunch over de grens bij Basel, zijn we uiteindelijk om 1545 uur aangekomen bij mijn verblijfplaats, Morges. Morges is een stadje naast Lausanne en bied mij voor de komende 5 weken onderdak. De kamer ziet er netjes uit en heeft in elk geval voldoende ruimte.
We troffen de gastvrouw overigens bezig met de tuin. Sven, je blombollen zal ik haar als geste voor de lente geven. Mogelijk dat ze nog voor mijn vertrek haar tuin opsieren. We hebben ook haar schoonmoeder ontmoet. Zij blijkt een Nederlandse te zijn en erg blij weer een woordje in haar moedertaal te kunnen spreken.

Morgen gaan Berit en ik de omgeving even verkennen. We werden bij aankomst al getrakteerd op een roze lucht bij zonsondergang. Het meer en de bergen geven een mooi uitzicht! Mogelijk morgen wat foto's van de omgeving.

Lieve allemaal, groetjes uit Zwitserland!

PS Kees jr. Hulde voor je dikke vette 10 voor je Nederlands! Neederlants waz altyt myn goeischte vac :-)

  • 20 November 2006 - 16:03

    Mama:

    lieve ruben
    ik heb je site gevonden en zal het doorgeven aan je favotee.leuk dat ik nu voor jou ook achter de computer moet, maar het zal wel wennen.maak er een mooie tijd van in zwitserland.kusje saskia.

  • 20 November 2006 - 16:14

    Kees Jr.:

    Heey Neef!! ik lees dat alles is goed gegaan ;) En bedankt voor je compliment!! Tof van je!! je gaat cker veel boarden daar of niet ?:P hahaha doe maar de groetjes aan berit en veel succes!!

    Groetjes Je aller Liefste neef ;)!!!

  • 20 November 2006 - 16:28

    Jessica:

    Lieverd, wat gezellig is dit.
    Ik hoopte al dat ook jij een website zou nemen, ik ben er ongelooflijk blij mee.
    Zo blijven je moeder en ik mooi bezig met websites beantwoorden.
    Het voordeel van een file is dat je wel wat van de omgeving ziet! Dat heeft toch ook wel wat.
    Als ik zo je verhaal lees ben je dik tevreden met je tijdelijke stekje. Natuurlijk is het voor jr. ook leuk om jou te volgen met je stage. Hij heeft nu ook jouw website in zijn favorieten gezet.
    Een groet van ons hier voor jou daar,
    Jessica

  • 21 November 2006 - 07:00

    Erik (oom):

    Hoi Ruben,

    Motion detection in the CAVE dat klinkt gaaf. Meestal worden personen magnetisch getrackt maar ik neem aan dat het nu om tracking met camera's gaat. Eventueel ook voor telepresence naar een andere CAVE.

    De omgeving van Lausanne ken ik goed. Heel fraai. Ooit nog een weekje in Vevey doorgebracht en met de motor (Panter 350cc) daar rondgetoerd. Leuk.

    Succes met je onderzoek,

    Erik

  • 21 November 2006 - 14:46

    Jelmer:

    Hey Ruben,

    kreeg net wat spam van je. Leuk dat je en blog bijhoudt. Veel plezier op je stage! Die van mij (gewoon in E.) zit er bijna weer op.

    Groeten uit regenachtig Enschede, Jelmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Morges

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2007

MIMIC

06 Februari 2007

"Zonder dalen geen toppen"

15 Januari 2007

Vervolg van vorige week.

10 Januari 2007

Toepassing Virtual Reality

09 Januari 2007

Week 5 - 6 Feestdagen
Ruben

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 22257

Voorgaande reizen:

20 November 2006 - 03 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: