Eerste werkdagen, afscheid Berit - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen, afscheid Berit - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen, afscheid Berit

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

21 November 2006 | Zwitserland, Lausanne

Lieve allemaal,

vanochtend vroeg om 3 uur ging de wekker. Berit had een vlucht naar Amsterdam om 0620 uur en we moesten natuurlijk 2 uur eerder inchecken. Optijd uit bed dus. Ondanks dat het afscheid niet leuk was, ben ik wel heel erg blij dat ze met me mee is gegaan. De eerste dagen hier waren natuurlijk best spannend en om dan je maatje bij je te hebben is heel prettig.

Zondag zijn we Lausanne gaan verkennen. Alleen gooide de regen veel nat in het eten. Of is het nu roet? ;-) Kees jr. jij bent nu de expert in de Nederlandse taal :)
Om te schuilen voor de regen zijn we maar meteen cultureel gaan doen en een museum ingedoken. Zie foto's.

Maandag was dus mijn eerste dag. Berit heeft me weggebracht en is daarna met de auto Lausanne weer ingedoken opzoek naar Gucci-winkels, uhmm gewone winkels. Ze heeft zich volgens mij prima vermaakt, want tegen lunchtijd kreeg ik een sms dat ze lekker op een terrasje in de zon zat. Nog geen 5 minuten later roepen ze hier dat het tijd is om te lunchen en hobbel ik met ze mee.
Kennismaken is hier niet zo een probleem, ze zijn allemaal bereid om te helpen en rond te leiden. Ik had kaas meegenomen uit Nederland (old amsterdam) en die viel in goede aarde.
Ook heb ik een eerste blik kunnen werpen op de CAVE en wat kunnen praten over mijn opdracht. Tot nog toe blijft het bij het maken van een artistieke demo, maar daarvoor moet ik wel eerst weten hoe alles werkt. Ik krijg ondersteuning van Renaud, hij is een beetje systeembeheerder (naast zijn research werk natuurlijk). Achille, hij heeft MVisio gemaakt. MVisio is een programma om mee te werken in de CAVE. Damien helpt me met het motion-capture gedeelte. Dit zijn allemaal phd-studenten. Dan hebben we tot slot nog Frederic Vexo en Daniel Thalmann (de professor). Met de laatste heb ik niet zoveel van doen. Ik val eigenlijk onder Frederic. Frederic is een van de assistenten van Daniel en met hem zal ik vooral brainstormen over hoe de demo eruit moet komen te zien.
Aan het einde van de middag kwam Berit me weer op halen. We zijn gaan eten in Lausanne, in een oude brouwerij. Zag er heel mooi uit en was eigenlijk een soort kroeg / eetcafe.

Dinsdag. Vanochtend heb ik Berit dus naar het vliegveld van Geneve gebracht. Dit ging allemaal heel erg vlot. Berit is voor het eerst gaan vliegen en toen ze net geland was klonk ze super enthausiast! "Het lijkt wel een achtbaan". Ik ben erg blij dat alles goed is gegaan en ze weer veilig in Nederland is. Met kerst komt ze weer hierheen en dan hebben we hier 2 weken vakantie.
Vandaag ben ik begonnen met het installeren van mijn laptop (de software die ik nodig heb) en ga ik daar maar eens mee spelen. Wat documenten doorlezen, allemaal niet zo interessant voor jullie.

Ik heb ook wat foto's van de afgelopen dagen gepost. Veel liefs en groetjes. Hier regent het overigens ook! ;-)

Ruben

  • 21 November 2006 - 11:41

    Leonie:

    Lieve Ruben,
    Wat gaaf dat je dat allemaal bij gaat houden! ik ga je zeker volgen ;)

    fijn dat jullie samen leuke dagen hebben gehad...afscheid nemen is nooit leuk!

    Ik ga goed op Brit passen ( hoewel ze dat makkelijk zelf kan )

    jij veel plezier en succes en we lezen elkaar wel weer!
    groetjes + knuffel!

    Leo

  • 21 November 2006 - 11:51

    Helga:

    he Ruben..
    ook ik heb je weblog gevonden!!
    Erg leuk om via deze weg ook van jou wat te horen en zien.
    Heel veel suc6 met het 'wennen' aan je nieuwe leventje :-) en hopelijk zien we mekaar daar nog.
    Ook krijg je de groeten van Rob (op dit moment opweg naar indonesie)zal hem je verhaal opsturen!
    Geniet ervan!!!
    Liefs en dikke kus, Helga

  • 21 November 2006 - 11:56

    One Ton:

    Handig zo'n alert Ruben. Deze spam kan ik wel waarderen ;)

    Succes daar en groeten uit Kaapstad! (Hier regent het nu niet, maar moet toegeven dat het gisteren wel her en der een beetje mieserde....)

  • 21 November 2006 - 13:04

    Jasper:

    Kerel, eindelijk voor jou ook eens een avontuurtje in 't buitenland :D Geniet ervan, weliswaar anders dan ik, maar toch :D De zaken voor mij en swiss zijn nog niet helemaal rond, m'n zwarte parel heeft namelijk een baan! (Huis ter Duin.., en niet als black bell girl:D). Ik spreek je op 't www! Dikke kus

  • 21 November 2006 - 13:37

    Mama:

    heb net je mail gelezen en zal zo berit even bellen.je hebt nogal wat te doen als ik dat zo lees, maar ik heb er geen verstand van. je hebt het me wel uitgelegd en dat heb ik wel begrepen. leuk om de bloembollen te geven aan die mevrouw, goed idee.tot morgen weer saskia.

  • 22 November 2006 - 18:02

    Sigrid:

    Hey Ruben!!
    Tja.. ook ik heb je gevonden! Leuk hoor! Hoop dat je het heel erg naar je zin gaat krijgen daar, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan! Ik houd je wel een beetje in de gaten vanuit Nijmegen! ;)

    Maak er een mooie tijd van!

    liefs, xx

    Sigrid

  • 23 November 2006 - 14:37

    Jessica:

    Hoi Ruub,
    Bedankt voor je leuke verslag. Het huis ziet er gemoedelijk uit.
    Fijn dat je ook op je werk leuke contacten hebt.
    We zitten nu weer op een website te wachten van Elisa. Als ik het goed begrijp is Erik al weer onderweg naar huis. Nog even de laatste cijfers van Jr. tentamens. Maatschappijleer een 8.3 en geschiedenis een 7.3
    We zijn dik tevreden dat snap je!
    Liefs van ons hier,
    Kees,kees en jes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2007

MIMIC

06 Februari 2007

"Zonder dalen geen toppen"

15 Januari 2007

Vervolg van vorige week.

10 Januari 2007

Toepassing Virtual Reality

09 Januari 2007

Week 5 - 6 Feestdagen
Ruben

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 22255

Voorgaande reizen:

20 November 2006 - 03 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: