Lausanne week 4 SNEEUW PROEVEN - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu Lausanne week 4 SNEEUW PROEVEN - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

Lausanne week 4 SNEEUW PROEVEN

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

18 December 2006 | Zwitserland, Lausanne

Foto website: http://ruben.oneton.nl

Lieve allemaal,

week 4 zit er al weer op. Nog even en het is vakantie! Van het weekend hebben Berit en ik geboekt dus een weekje in de Alpen is al geregeld.

Afgelopen week had een memorabele dag voor mij. Zoals velen van jullie wel weten is mijn bachelor opdracht niet helemaal vlekkeloos verlopen. Een van de oorzaken was dat mijn programmeer werk niet van top kwaliteit is. Afgelopen woensdag, een week voor op schema, heb ik een kleine demonstatie gegeven van mijn werk. Deze zogenaamde "feasibility study" omvatte alle basis elementen die ik nodig heb voor mijn project. De basis elementen zijn:
- CAVE visualisatie voor de weergave;
- Motion Tracking voor het volgen van de armen;
- Collision detection voor het bepalen van het aanraken van de virtuele objecten;
- Audio playback voor het laten horen van muziek. Alle vier de elementen werkten en dus was het onderdeel geslaagd (foto 3 op de website). Ook mijn begeleider was tevreden en nu kan ik door met de volgende onderdelen. Ik zal nu eerst even een project proposal maken. Ik hoor (oom) Erik denken dat is nog niet helemaal de correcte volgorde, maar ik stond erop dat ik eerst een feasibility study deed in verband met mijn geschiedenis. Overigens heb ik inmiddels tussen de bedrijven door veel info opgezocht over mijn onderwerp waardoor ik dit nu gemakkelijker kan schrijven. Hierna zal ik duiken in de literatuur en zoveel mogelijk idee-en onttrekken, filteren op wat mogelijk en leuk is en dit gaan implementeren. De eerste week van maart kom ik weer naar Nederland.

Heb je dan ook nog leuke dingen gedaan naast al dat werken? Maar jongens werken in een lab als dit met onderwerpen als deze, leuker kan toch niet. Als we dit in Nederland hadden en ik bij Berit kon zijn zou het leven helemaal perfect zijn! Maar natuurlijk heb ik ook nog andere dingen gedaan deze week. Dinsdag (een dag eerder) zijn we wezen kaas fondu-en. Voor mij de aller eerste keer! Ik vond het eigenlijk niet heel erg lekker, maar ik denk dat het komt
door de soort die wij hadden. De buren aan tafel (zie foto 1 op de site van week 4) hadden een andere en die was beter van smaak. Ze praten hier ook over chocolade fondu en daar ben ik eigenlijk ook wel heeeeeel erg benieuwd naar. Toen we naar buiten gingen waren verschillende onderdelen van de stad mooi uitgelicht. Een impressie zie je op foto 2 op de website.

Donderdag en vrijdag waren wat mindere dagen. Ik was erg moe en had weinig motivatie, ik ben zelf een beetje ziekjes geweest denk.

Zaterdag opzoek geweest naar een kadootje voor kerst met de vakgroep. Woensdag geven we op basis van lootjes trekken iemand een klein kado voor 10 CHF. Ik had echt geen idee wat ik moest kopen. Natuurlijk had ik mijn begeleider getrokken, wat het alleen maar moeilijker maakt. Gelukkig is het wel anoniem. Ik ga dus opzoek naar een paar chocolade repen, want hij houdt nogal van de kwaliteit.

Zondag maar weer gaan wandelen langs het meer... of... o nee... ik voel het al weer! Mijn spieren. Mijn hele lichaam. Na weken van niet echt sporten ben ik gisteren weer in beweging gekomen. Samen met een maatje van de
vakgroep (Damien, hij helpt me met motion tracking) en een vriend van hem (Jean, met een Nederlandse moeder uit Heerenveen) zijn we naar Verbier gereden. Het was heerlijk om weer even op de piste te staan, das toch al weer sinds maart niet meer gebeurd. Ik heb voor jullie een paar foto's genomen, zodat jullie toch een beetje kunnen mee genieten. Voor de mannen onder jullie kijk vooral even naar "foto 5 - locale reclame". Deze prachtig uitgebeelde
afdaling hing op een prominente plek in een gondel en ik ben niet de beroertste dus maak graag voor jullie een foto.

Ik dacht "echt jongen" die moet je zien.

Speciaal voor moeders ook even foto 8 genomen op de top van de Mont-Fort. Dit is inderdaad geen optisch bedrog moeder. Het gaat daar bijna stijl naar beneden :-). Verdere foto's zijn voor genomen op de top van de Mont-Fort, ik heb er in totaal 10 opgezet.

Dit was het weekoverzicht weer. Nog even en dan is het vakantie! Ik kan dit jaar lekker genieten. Vorig jaar in de kerstvakantie mijn b-opdracht afgemaakt na het laatste duwtje in mijn rug van Ruud ("Wat nou proberen, gewoon doen! Dat zeg je net zelf.").

Tot volgende week!

Liefs uit Lausanne

  • 18 December 2006 - 21:07

    Mama:

    hoi ruub
    moooooi die foto's, ik wil ook! dank dat je ze op de site gezet hebt.kusje saskia

  • 18 December 2006 - 21:28

    Jessica:

    Wat een prachtige foto's.
    Ja, ik kan me voorstellen dat een chocolade-fondue voor jou heel geschikt kan zijn.!!!Heb je dat nog nooit gedaan ?? Wist je niet dat het bestond??
    Fijn dat je lijf weer even alle spieren in werking heeft gezet. Heel gezond mannetje. Leuk dat jullie met kleine cadeautjes elkaar verrassen met Kerst!!!!!
    Jr. is helemaal jaloers op je nu hij die bergen heeft gezien. Hij loopt hier bijna te kwijlen.
    Eerst even goed zijn tentamens doen, dan kunnen we altijd nog kijken of er tijd is voor plezier. Zo is het toch ???
    Heerlijk weer zo'n bericht van je,
    Liefs JES

  • 18 December 2006 - 21:45

    X:

    He Ruben, ziet er goed uit die piste ;-) Hier ook alles goed, maar al zeggen ze dat er niets boven Groningen gaat, maar geen sneeuw te bekennen hier voorlopig. Iets te warme zomer gehad, maar een witte kerst zou ik wel aangenaam vinden, iets wat jij waarschijnlijk wel zal hebben.
    Veel plezier en succes.
    Grtz, Zwager Kuiper

  • 19 December 2006 - 08:16

    Jasper:

    Hey krullenbol! Nog ffks jongen, nog ffkes!!! En dan....dan zien we elkaar! Haha, nee, ok, ik ken me plek, nog ffkes en dan krijg je weer een knuffel van je dame :D Ik mail je 't adres waar je ff lekker kan bijkomen! Kus

  • 20 December 2006 - 12:51

    Lies:

    Hey lief broertje,

    Lekker bezig daar! Je hebt wel en heel interessante opdracht. Ik ben wel benieuwd naar alles, maar dat hoor ik nog wel.Wat een mooie foto's. Had je echt nog nooit kaasfundue gegeten?? Chocoladefundue is zeker een aanrader hoor. Ik heb nog wel een setje :-)
    Ik ben de daagjes aan het aftellen. Nog eventjes en dan ben ik weer lekker thuis. Zal wel een mooie overgang worden. Ben benieuwd. Kanjes, zet'm op daar!!!

    Kus je zusje

  • 20 December 2006 - 12:53

    Lies:

    Kanjerrrrrr!!

  • 20 December 2006 - 13:35

    X:

    Zal de vermoeidhied wel zijn, die spelfout, vanavond weer nationaal diktee, ben erbij.
    Maar wat betreft dat fondue'setje' (:-)), lijkt me goed plan, heb ik al te lang niet meer gehad!

  • 20 December 2006 - 23:55

    Recepten Chocolade F:

    Ik heb even op internet gekeken maar die recepten van chocolade-fondue zijn echt super.
    Dat is smullen. Slagroom soesjes of stukjes fruit dopen in warme chocolade
    Het lijkt me wel wat.
    Bij de chocolade wordt er eerst nog room doorgeroerd of stukjes walnoot.
    De calorieen vliegen om je oren. kan jij wel hebben Ruub.
    Echt een aanrader!
    Liefs JES

  • 01 Januari 2007 - 17:32

    Kris, Eva En Jaya:

    RUBEN:D
    wij wensen je een Happy NewYear. En heel veel geluk in 2007
    xxx van ons allemaal(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2007

MIMIC

06 Februari 2007

"Zonder dalen geen toppen"

15 Januari 2007

Vervolg van vorige week.

10 Januari 2007

Toepassing Virtual Reality

09 Januari 2007

Week 5 - 6 Feestdagen
Ruben

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 22252

Voorgaande reizen:

20 November 2006 - 03 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: