Zondag wandeling 2 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu Zondag wandeling 2 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

Zondag wandeling 2

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

10 December 2006 | Zwitserland, Lausanne

Foto website: http://ruben.oneton.nl

Zondag 10-12-2006

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Ik vind het leuk om te horen hoe jullie het maken, dus stuur gerust een mailtje of zo.

Hier gaat het zijn gangetje. Het aftellen naar de vakantie is begonnen, maar eerst nog even de eerste echte deadline halen. De 22e december heb ik afgesproken dat ik een kleine eerste demonstratie zal geven van mijn opdracht. Op dit moment zijn alle basis elementen in werking. Afgelopen week heb ik ook de collision detection aan de praat gekregen.

Voor de komende week staan er nog wel wat kleine hindernissen op het programma. Ik moet nog een omgeving maken waar alles zich afspeeld. Ik moet nog even uitvinden hoe ik meerdere geluids-samples tegelijk kan inladen. Tot slot moet ik alles nog klaar gemaakt worden om echt in de CAVE te draaien. Uiteindelijk zal het tweede punt mogelijk het lastigste zijn, maar ik heb al een alternatief klaar liggen.

Inmiddels heb ik overigens ook 3FM bijna dagelijks aan. De kwaliteit via Internet zeer goed, dus ik geniet van hollands commentaar met kerstliedjes.

Wat heb ik afgelopen week nog meer uitgespookt. maandag, dinsdag en woensdag waren eigenlijk gewoon "saaie" werkdagen. Ik had genoeg te doen, maar er is niets spannends gebeurd. De week vloog in elk geval wel weer om. Donderdag zijn we naar het idee van Jinhee naar een expositie geweest in de stad. Ze hier via haar franse les hoogte van gekregen en het zou een imposante demonstratie worden van met de computer gemaakte modellen die in real-life zijn nagebouwd. Uiteindelijk was ze zelf niet echt onder de indruk en moesten we haar geruststellen. Nog al onderzeker typje. Vrijdag ochtend ben ik naar een workshop geweest van ESA. Via posters op de campus was een open aankondiging gedaan en ik moest dus even kijken. Heb veel leuke info gekregen over hoe ze in de ruimte bezig zijn met voedsel, communicatie + energie combi en constructie. Niet veel in mijn vakgebied, maar erg interessant voor het algemene plaatje. Gisterenavond was ik uitgenodigd om de Koreaanse keuken te komen proberen bij Jinhee. Ze had gepland om samen met een vriendin te koken en ik was ook welkom. De maaltijd bestond uit witte rijst, sla, kip en soep. Het toetje bestond uit sinasappel en koekjes met groene-thee + melk. Het leek best veel op een kleine chinese maaltijd, maar was goed te eten. Het was in elk geval erg lief dat ik mocht proefen hoe zijn eten. De vriendin van Jinhee zit hier voor 4 jaar op de hotelschool en had al in geen weken meer Koreaans gegeten. Ze was niet erg gesteld op de Europese schotel dus at zich helemaal rond (incl. smak geluiden, wat me behoorlijk verbaasde).

Vandaag werd om 12 uur 's middags wakker. Ik heb als een blok geslapen, dus ik hoop maar dat ik vanavond in slaap kom. Nog even en dan is Berit er weer, ik kijk er erg naar uit.
Vandaag ben ik weer gaan wandelen. Het weer was prima, tikje koud (niet winderig). Ik heb ook weer veel foto's gemaakt. Een selectie hiervan staat op een nieuwe locatie.

http://ruben.oneton.nl/

Ik ben van plan om hier al mijn stage foto's neer te zetten, dus je kunt deze site in je favorieten zetten. Mijn dank hiervoor gaat natuurlijk uit naar Anton (aka Oneton).

Rest mij jullie te groeten uit een afkoelend Lausanne. De eerste sneeuw is gevallen, vooral in het oosten van het land. Van de week wordt het echter weer 10+ graden, dus we moeten de echte winter nog even afwachten.

Liefs,

Ruben

(en natuurlijk een vlekje voor Berit)

  • 10 December 2006 - 19:38

    X:

    He Ruben, leuk weer een verhaaltje. Elke keer als ik de site van Lies check voor iets nieuws wordt daarna steevast ook die van jou met een bezoekje vereerd.
    Ik kan me goed voorstellen dat je ernaar uit kijkt naar het moment dat Berit weer bij je is. Helaas moet ik nog wat langer wachten, lang leven de telefoon dus.
    Veel plezier en succes de komende week.

    Grtz, Erik

  • 11 December 2006 - 10:19

    Joon:

    He vriend,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Zijn er al dingen (besides de mensen) die je uit Nederland mist?

    Oh, btw als ik jou was zou ik er gelijk nog een andere studie achteraan plakken, want dat studeren mis je wel als je werkt hoor. Je kan mij inmiddels ook wel opvegen! Enige lichtpuntje is de laptop en de twee vrije dagen die ik gekregen heb ;-)

    Enjoy en tot snel,

  • 11 December 2006 - 14:53

    Ruben:

    Hey Joon,

    je bent wel een grappenmaker he, nog een studie. Ben al aan mijn derde bezig ;)
    Wat ik voornamelijk mis hier is ons huisje in Den Haag en mijn eigen bed. Verder is het een goed westers land, dus daar is niets mis mee.

    Komend weekend misschien de eeste keer de piste op, nog even wat meer sneeuw...

  • 12 December 2006 - 16:24

    Lies:

    Hey lieverd,

    Hoe gaat het? Dank voor je lieve berichtjes en je telefoontje! Hier alles weer rustig. Zet'm op daar! Ik denk aan je.

    Dikke knuffel, Lies

  • 12 December 2006 - 21:54

    Jessica:

    Lieve Ruben,
    Fijn dat je zo lekker bezig bent. En natuurlijk begrijpen wij het gemis van Berit. Het is echt afzien, dat snap ik hoor.
    Koreaans eten is echt bijzonder, dat heb je nu wel aangetoond.
    Leuk al die reacties van je vrienden. Zo'n website is echt goud.
    Liefs JES

  • 13 December 2006 - 08:57

    Ellen:

    He Ruub, leuk om je verhalen te lezen. Smakkende Koreanen kom ik geregeld tegen in de lucht. En dan vragen ze met een mond vol zonder gene om een bak "cofhee" of zoiets. Laten we maar zeggen: ieder z'n ding en ze heeft ervan genoten!
    Ik zit met oud en nieuw in Stockholm, de meest depressieve stad van Europa?! haha..biertjes zat daar! he, ik spreek je laters.. succes met de beats!
    Ellen x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2007

MIMIC

06 Februari 2007

"Zonder dalen geen toppen"

15 Januari 2007

Vervolg van vorige week.

10 Januari 2007

Toepassing Virtual Reality

09 Januari 2007

Week 5 - 6 Feestdagen
Ruben

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 22257

Voorgaande reizen:

20 November 2006 - 03 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: