Het begin is er - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu Het begin is er - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

Het begin is er

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

23 November 2006 | Zwitserland, Lausanne

Hallo allemaal,

Lieve allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik vind het erg leuk om van jullie te horen. Ons benne hiero toch weer in ons uppie he! :)

Ik ben de afgelopen dagen hard aan het werk geweest. Na het vertrek van Berit voelde ik me toch redelijk alleen. Niet zozeer omdat ik in Zwisterland zit, maar voornamelijk omdat ik geen manier had van communiceren met jullie in Nederland. Bellen met de gsm is natuurlijk niet te betalen.
Om een lang verhaal kort te houden ben ik erg blij met Skype. Ik kan dus nu voor 2 ct per minuut naar vaste nummers in Nederland bellen. En dat bevalt tot op heden heel erg goed.

Vandaag was weer een dag die voorbij is gevlogen. Vanochtend kwam de secretaresse van de vakgroep me uitnodigen voor een diner volgende week dinsdag. Er is dan een conferentie georganiseerd door het VRlab. We gaan met de hele vakgroep op kosten van de conferentie eten in een kasteeltje in de buurt. Ik ben erg benieuwd!

Even later kwam Jinhee (een koreaanse studente) binnenlopen. Ze vroeg of ik vanavond mee ga naar de Thanksgiving viering met andere internation students. Wederom zijn er geen kosten, leuk land dat Zwitserland. In de supermarkt betaal je je blauw voor een stukje vlees, maar de feestjes met gratis eten vliegen me om de oren. Het zal wel niet elke week feest zijn dus ik ga er even lekker van genieten.

Vandaag ook bezig geweest met 3ds-max. Ik heb nu de eerste tutorials gedaan en het meest belangrijke weer opgefrist. Ik kan denk ik nu een makkelijke omgeving gaan maken waar ik mijn demonstratie in zal ontwerpen.
Volgende week krijg ik uitleg over het motion-capture system. En dan zal ik ook vragen om een uitleg naar de koppeling van beide systemen. Dat hebben ze hier namelijk gewoon paraat liggen en we gaan niet twee maal het wiel uitvinden! ;)

Tot slot ben ik vanochtend nog even door Frederic Vexo naar het meer gereden. Hij heeft me gewezen op het mooiste plekje van Zwisterland (volgens hem, ik blijf nog even onbevooroordeeld!). Uitzicht over het water, met bergen op de achtergrond en een klein middeleeuws kasteeltje. Op de foto is het wel te zien (ex. kerk), maar ik zal nog eens terug gaan om betere te maken.

Dat was het wel weer voor nu. Ik ga nog even wat spelen met 3ds-max en dan komt Jinhee (spreek uit als djin-djie) me halen.

Liefs en groetjes uit Lausanne,

Ruben

PS volgens mij is in de bergen richting Vervey vannacht de eerste sneeuw gevallen. De temperatuur is nog te hoog voor meer, maar het begin is er!

  • 23 November 2006 - 18:36

    Joon:

    He vriend,

    Vriend, het is goed om te zien dat je alweer veel vriendjes aan het maken bent. Ik ga je verhalen met belangstelling volgen. Succes daar en we keep in touch.

    ciao

  • 24 November 2006 - 09:28

    Sander:

    Woei, ziet er goed uit Ruben. Sorry dat ik laatst niet reageerde op msn messenger, maar ik had 'm per ongeluk aan laten staan. Vandaar.. succes met het 3d-en in .ch en we'll be in touch.

  • 24 November 2006 - 10:47

    Vero:

    Ik zeg; te lang niet gesproken, wist niet eens dat je op pad zou gaan! Volgens mij heb je een prima periode uitgekozen om naar Zwitserland te gaan!
    Ik zal in ieder geval je verhaaltjes volgen, erg leuk om weer wat van je te horen.
    Succes en vooral veel plezier daar!
    xxxx vero

  • 24 November 2006 - 14:09

    Zusje:

    Hey lief broertje, Zo te horen vind je je draai daar wel. Goed hoor! Gaat het ook goed met Berit? Hoop van wel. Bij jou valt er sneeuw en ik loop nog steeds in mijn zomerkleertjes hahaha. Mijn project gaat best goed. Ik heb al een groot deel op papier staan. Er zijn een heleboel ontzettend lieve mensen die achter mij staan en dat doet ontzettend goed. Ik mis je wel hoor!! Vooral het idee dat ik met kerst en oud en nieuw het zelf maar gezellig moet maken. Nou ja..
    Lief broertje, zet'm op daar en maak er een hele mooie tijd van! Ik kom je zeker nog even opzoeken als ik weer in Europa ben.

    Hele dikke knuffel van je zusje!!

    Ps. Krijg je mijn smsjes?? Ik heb het idee van niet!

  • 24 November 2006 - 15:09

    Jaya:

    Haayy lieve broer:)
    hoe gaat het met jou??
    had je gister nog ff gesproken en was wel fijn om je te horen. Hoe is het met Berit?.. maar vet sneeuw!!(H)
    is die berg ver van jou??
    veel succes en veel plezier daaro;) lkkr amsterdamss(A)
    XX Jaya

  • 25 November 2006 - 21:15

    Jessica:

    Hoi Ruub,
    Dank voor je uitgebreide verslag. Het is fijn dat je telefonisch zo goed bereikbaar bent.Voor Berit en Mama heel belangrijk. Vanavond heb ik lang gebeld met Elisa. Geke en Wendy zijn er nog een weekje niet, dus heeft ze erg weinig aanspraak. Ze houdt zich kranig en wil het zeker volhouden tot in januari.
    Door jouw telefoongesprekken heb jij mooi contact met iedereen - dat is fijn.
    Ik begreep dat je ook jaya gesproken hebt. Leuk hoor. Heb je ook al een "goedkoop " internetadres gevonden om met Elisa te bellen???
    Wij hadden een website gevonden. Je belt 09000400531 dan word je doorgeschakeld. Ik weet niet of dat ook kan via internet. Dan draai je haar nummer in Zambia.
    Als je dat nummer niet hebt moet je mij even bellen. Wij volgen jou met al je goede berichten.
    Liefs van ons alledrie,
    favotee :>)



  • 26 November 2006 - 15:52

    Mama:

    hoi ruben,
    net terug van een fijne wandeling.het was een heerlijke dag vandaag.ik wilde je even een knuffel geven. bij deze.saskia.

  • 29 November 2006 - 06:55

    JW:

    Top dat je het naar je zin hebt. Altijd fijn om te lezen hoe iedereen het over de hele wereld heeft. Ben nu al jaloers op je dat je straks enorm veel kan gaan skien, moet denk ik zelf weer een jaartje overslaan, maar goed, het heerlijke zomerse weer hier maakt een hoop goed. Mocht je btw zin hebben in een een sog activiteit: www.groefsema.tk
    CU Next year!

    grtz. JW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2007

MIMIC

06 Februari 2007

"Zonder dalen geen toppen"

15 Januari 2007

Vervolg van vorige week.

10 Januari 2007

Toepassing Virtual Reality

09 Januari 2007

Week 5 - 6 Feestdagen
Ruben

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 22258

Voorgaande reizen:

20 November 2006 - 03 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: