En toen, zondagsrust - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu En toen, zondagsrust - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

En toen, zondagsrust

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

26 November 2006 | Zwitserland, Lausanne

Hallo allemaal,

het was een druk weekje. Veel nieuwe indrukken, maar vooral veel plezier. Het gebruik van Skype heeft me veel geholpen om tot rust te komen. Ik mis Berit, maar nu ik haar kan bellen gaat het stukke beter.

Donderdag was ik samen met Jinhee naar een Thanksgiving viering geweest met andere internationale studenten. Een amerikaans echtpaar had van alles klaar gemaakt en toen was het heel simpel: men nemen een kartonnen bordje, schep vol met eten, in de magnetron en eten maar. Helemaal niet amerikaans makkelijk!
Zie foto voor groeps impressie. Jinhee wijst naar me. Branden en Margereth, het amerikaanse echtpaar, staan achter ons.

Vrijdag ging gelukkig erg snel. Weer een nieuw programma gekregen. Dit keer voor collision detection. Erg handig, maar ik ga maandag pas beginnen met tutorials dus later meer daarover. Het schijnt wel heel makkelijk te werken, we'll see. Om 1645 komt er een half nederlandse blonde jamaicaanse hippy mijn kantoor binnenstormen. Of ik ook een borrel lust? Nou, pas d'alcohol pour moi, mais j'arrive. Hij was net klaar met zijn master en geslaagd en dat moest natuurlijk even gevierd worden. In maart komt hij terug als phd-student. Misschien zien we hem nog voorbij komen. Nee helaas geen foto van dit natuurwonder! :)

Zaterdagochtend. Hier kan ik kort over zijn. Ik heb er echt HELEMAAL niets van mee gekregen. Uitgeput lag ik tot zeker 1215 te slapen! Heerlijk, rust. 's Middags ben ik naar de MediaMarkt geweest en daarna door naar de COOP. De COOP is hier een supermarkt in de catergorie groot, groter, grootst en dan dan heb je nog de COOP. Ik was in elk geval onder de indruk. U zoekt, zij hebben het. Boorhamer? Geen probleem meneer, 24e gang links en dan de 4e rechts aan het einde van de gang 5 hoog. Succes!
's Avonds waren we (de vakgroep) uitgenodigd voor een feestje in de stad bij Damien. Een normale studenten flat, 5 hoog, 3 achter. Veel lui gesproken en drie van zijn huisgenoten hadden in Rotterdam e.o. gewoont en gewerkt. Eentje zelfs op de TU Delft gestudeert voor een exchange. Spraken na een jaar echter nog steeds geen woord nederlands. O en Erik (oom) het was een studente architectuur. Wel leuk natuurlijk om ze over ons landje te horen praten. Ze vonden vooral de overgang van bewoning naar natuur mooi. 0200 uur, bed tijd!

Zondag (heute) was een mooie dag voor een rustige wandeling naar en van Morges. Deze kleine loop kost je een slordige 60 minuten heen, maar dan wacht er natuurlijk wel een boulangerie met pain-au-chocolade op je! Zeker dat die lekker zijn. Ondertussen natuurlijk verschillende foto's gemaakt. Ik hoop dat jullie ze mooi vinden! Volgende keer wacht ik op de zonsondergang en zorg ik voor een natuurlijk roze / rode tint in de lucht!

Dit was het nieuws voor nu wel weer even. Ik ga Elisa even bellen. Voor 9 ct per minuut. Vive la Skype! Bon journeé allemaal en tot een volgende keer.

Liefs uit Lausanne

  • 26 November 2006 - 21:19

    Leonie:

    Leuk verhaal weer Ruben! je zit niet stil!
    leuke foto´s erbij ook! succes met alles.
    knuffel,
    Leo

  • 27 November 2006 - 12:16

    Kommer:

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt!
    Groeten,
    Kommer

  • 27 November 2006 - 13:55

    Mama:

    hoi ruub
    leuke foto's, mag je meer doen.doe je best daar.kusje saskia.

  • 29 November 2006 - 08:42

    Lies:

    Hey broertje,
    Ik vond het fijn om je even per telefoon te spreken. Fijn om je stem te horen. Leuke foto's heb je gemaakt. Dat geeft een goed beeld van waar jij momenteel woont. Vreemd idee om beide in een ander land te wonen. Zo te lezen heb je al wat gezellige mensen leren kennen. Gelukkig maar! Ik ben momenteel lekker druk met allerlei opdrachten, maar dat gaat verder wel prima. Lieve Ruub zet'm op daar! Maak er wat moois van en tot mails weer.

    Dikke knuffel van je zusje

  • 29 November 2006 - 15:15

    Jessica:

    Hoi Ruub,
    Hoe gaat het, lieverd.
    Ben je hard aan het werk.??
    Ik heb begrepen dat Elisa nu ook een iets beter internet heeft gevonden. Ik had haar zojuist aan de telefoon. Ze zat bij Antos een borrel te drinken.
    Ik bel haar straks weer.
    Hier gaat alles goed.
    Kan Berit zich staande houden?
    Liefs JES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2007

MIMIC

06 Februari 2007

"Zonder dalen geen toppen"

15 Januari 2007

Vervolg van vorige week.

10 Januari 2007

Toepassing Virtual Reality

09 Januari 2007

Week 5 - 6 Feestdagen
Ruben

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 22256

Voorgaande reizen:

20 November 2006 - 03 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: