Opzoek naar Lausanne - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu Opzoek naar Lausanne - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Ruben Berg - WaarBenJij.nu

Opzoek naar Lausanne

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

03 December 2006 | Zwitserland, Lausanne

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ik vind dit erg leuk. Krijg ik ook nog wat van jullie bestaan mee.

Allereerst een berichtje voor Jes en ma. Ik heb de foto's dit keer niet heel erg verkleind. Dit kwam niet echt ten goede aan de kwaliteit. Ik ben bang dat het lang kan duren voordat ma ze allemaal binnenheeft met de inbel-verbinding. Misschien kan ze de foto's bij jullie kijken?

Vandaag was een dag die weer eens anders verliep dan gepland. Mijn dag zag er in eerste instantie als volgt uit:
- uitslapen
- ontbijten in de stad
- shoppen (met een doel)
- eten
- filmpje of zo
- pitten

Goed, ik dus vol goede moet naar de stad. Ik had twee doelen. De eerste was een snowboard jas voor Berit cheffen. De tweede was een crumpfler tas pour moi. Om dit vast af te ronden: niet geslaagd.
Nadat ik had ontbeten bij de COOP (soort V&D) in de stad ging ik op zoek naar winkels. Echter al gauw liep ik langs een steegje zoals zichtbaar gemaakt op de foto "1 Bron van inspiratie". Ik was plots compleet vergeten wat ik aan het doen was en kreeg het lumineuze idee om opzoek te gaan naar HET Lausanne. De volgende serie foto's is daar een resultaat van . Mijn poging 2 is een foto vanaf een brug, dit gaf echter nog onvoldoende voldoening. Er moest meer zijn! Dus ik besloot in de richting van de kathedraal te lopen in de hoop "oude" gebouwen tegen te komen. Op foto 3 "zoek de Ruben" ben ik bijna bij de kathedraal van Lausanne. Inderdaad ging hier de kwaliteit van de daken achteruit. Wat misschien ook wel een rede is voor de Sint om hier toch wat voorzichtiger te zijn!
In de omgeving van de kathedraal zijn ze verrassend alles aan het opknappen. Ik heb mijn ogen uitgekeken, daar ik groot voorstander ben van het doen herleven van oude tijden in een modern, doch onvervuild, jasje. 4 toont eerst nog Mozes, met horens (hebben we hem weer Berit). Als er een schriftgeleerde is die ons wil uitleggen waarom Mozes op een kathedraal met "duivels" horens wordt afgebeeld, graag! Dit is namelijk niet de eerste die ik zo ben tegen gekomen in Europa.
Op foto 5. Renovatie kathedraal kun je duidelijk zien dat links inmiddels vernieuwd is en rechts nog echt oud en versleten is. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet weet wat ik nu mooier vind aan de buitenkant (dat oude heeft ook wel wat). Maar binnen is het echt beter om het in oude glorie te doen herleven. Deze kathedraal is namelijk zoals zovelen door zogenaamde christenen, laat is mij zacht uitdrukken BARBAREN!!! vernield (De beeldenstorm is u niet onbekend mag ik hopen). Dit wordt nu voorzichtig hersteld, waarvoor weer hulde!

Mijn tocht vervolgde zich door de buurt om de kathedraal waar ik een straatje tegenkwam met verscheidene oude uithang bordjes. Het was helaas niet goed mogelijk om ze in een plaatje te vangen daarom heb ik gekozen om foto 6 zo weer te geven. Rechts is er duidelijk eentje te zien.

Ook hebben ze hier nog een fort staan. Zie foto 7. Er staat een beeld voor van ene Duval (deed me denken aan pils). Zijn naam ben ik hier al vaker tegengekomen, ik heb alleen nog niet de moeite genomen om uit te zoeken wie het was. Volgens mij een held van een revolutie.

Een stevige wandeling berg op achter het fort brengt ons in de buurt van wat meer groen. Tot mijn grote verbazing hebben de Belgen hier een optrekje en ik moet zeggen, niet verkeerd! (Foto 8). Het uitzicht is natuurlijk richting Lausanne en het meer van Geneve.

Op de laatste twee foto's zie je het uitzicht dat ik had na dik 2 uur wandelen. Helaas was het weer matig, dus ik zal nog een keertje teruggaan om betere foto's te maken. Ik denk dat dat zeker de moeite waard is. Wie trouwens goed oplet bij de foto van de toren, die valt het misschien op de er twee trappen lopen i.p.v. eentje.

Dit was het weer. Ik heb de andere foto's helaas van de site gehaald. Wil je ze perse zien, stuur me even een mailtje en je krijgt ze toegestuurd. Ik zal binnenkort even kijken of ik ergens wat serverruimte kan gebruiken (Arne?!) om foto's neer te zetten. Het betalen aan deze site vind ik namelijk zonde, het kan ook gratis.

Liefs en groetjes. Het was een mooie dag, ik ga nu pitten!

  • 02 December 2006 - 23:20

    Jaya:

    Heejj broer nou jij hebt een GOOD LIFE.
    maar nu ga je dus slapen..
    het klonk erg leuk wat jij gedaan had vandaag:)
    maar goed ik ga so ook es slapen;)
    xx Jaya

  • 02 December 2006 - 23:20

    Jessica:

    Ik zal mamma vragen om hier de foto's te bekijken.
    Wil jij eens kijken op het internet hoe wij jou, net als Elisa via het 0900, kunnen bellen.
    Liefs JES

  • 03 December 2006 - 01:06

    One Ton:

    Zolang je niet meer dan een GB in de maand verstookt kan ik wel een gallery voor je aanmaken op mijn bak. (Voorbeeld: gallery.oneton.nl) Mail maar als ik wat voor je moet doen.

  • 03 December 2006 - 10:35

    Mama:

    hoi ruub,
    ik kan de foto's goed te voorschijn halen, geen punt. leuke wandeling weer.kusje saskia.

  • 03 December 2006 - 10:59

    Helga:

    He Ruben,
    Klinkt allemaal erg goed.. en wat een uitzichten! prachtig!
    He even wat tips..
    voor de foto's gebruiken wij www.mijnalbum.nl (dit is gratis en je kan hem zo linken aan deze site) erg handig!! en er passen heel wat foto's op!
    Ik bel Rob meestal via 0900-4321002 (2 cent per minuut) de verbinding is in het weekend wat slechter maar voor de rest erg goedkoop! als je er meer van wil weten moet je me maat even mailen!
    Verder wil ik je heel veel plezier wensen en geniet ervan..
    Hopelijk tot snel
    Liefs en dikke knuffel, Helga

  • 03 December 2006 - 13:41

    Jessica:

    ruub,
    het 0900 nr. is niet meer nodig. Is al opgelost, doei lieverd,
    JES

  • 05 December 2006 - 16:10

    Jessica:

    Decemberdagen in een vreemd, vreemd land.
    Dan word je door het gemis soms overmand.
    Een stage lopen om je studie af te ronden.
    Realiserend hoe je met vriendin en familie bent verbonden.
    Wij hier volgen jou natuurlijk op de voet.
    Vinden ook dat je het fantastisch doet.
    Voor Berit is het toch een hele klus.
    Maar die ziet je binnenkort weer, dus !
    Geniet wel van het land en de cultuur.
    De tijd vliegt -- wat is nu een uur.
    Wij omhelzen je weer als je er bent.
    Heus, voor ons is dit ook iets wat nooit went.

  • 06 December 2006 - 20:33

    Leonie:

    Hey Ruben!
    Gaaf zeg zo'n onverwachtse wandeling, heeft mooie en leuke plaatjes opgeleverd!
    gr,
    Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2007

MIMIC

06 Februari 2007

"Zonder dalen geen toppen"

15 Januari 2007

Vervolg van vorige week.

10 Januari 2007

Toepassing Virtual Reality

09 Januari 2007

Week 5 - 6 Feestdagen
Ruben

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 22252

Voorgaande reizen:

20 November 2006 - 03 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: